Pentru că tot am dispărut în ceaţă ca măgăruşul de ceva vreme, mă gândeam acum de Paşti, când toată lumea e pe-acasă să vă spun o urare….dar cred că deja v-aţi săturat de urări şi mesaje primite pe telefon, care sunt toate la fel, aşa că eu o să vă spun o poezie pe care am primit-o astăzi şi care mi-a plăcut la nebunie 🙂

La Paști – George Topîrceanu

Astăzi în sufragerie / Dormitau pe-o farfurie,
Necăjite și mânjite, / Zece ouă înroșite .

Un ou alb , abia ouat,/ Cu mirare le-a-ntrebat:
– Ce vă este , frățioare, / – Ce vă doare ?
Nu vă ninge, nu vă plouă, / Stați gătite-n haină nouă,
Parcă, Dumnezeu mă ierte,/ N-ați fi ouă…

– Suntem fierte ! / Zise-un ou rotund și fraise
Lânga pasca cu orez. / Și schimbîndu-și brusc alura,
Toate-au început cu gura: / – Pân’la urmă tot nu scap!
– Ne gătește de paradă . / – Ne ciocnește cap în cap
Și ne zvârle coaja-n stradă… / – Ce rușine!
– Ce dezastru! / – Preferam să fiu omletă !

– Eu, de m-ar fi dat la cloșcă , / Aș fi scos un pui albastru…

– Și eu unul violet… / – Eu, mai bine-ar fi să tac:
Așa galben sunt, că-mi vine / Să-mi închipui că pe mine
M-a ouat un cozonac !…

Sper ca v-a plăcut și sper să profitați de zilele astea de sărbătoare și de odihnă 🙂

Lasă un comentariu